Predstavitev nove knjižne zbirke Gastronomija Slovenije

33

V Thermani Laško je v torek, 24. avgusta potekala predstavitev nove književne zbirke Gastronomija Slovenije, avtorja prof. dr. Janeza Bogataja priznanega slovenskega etnologa, ki je pomembno soustvarjal tudi kolektivno blagovno znamko Okusiti Laško.

Zbirka štirih knjig opisuje vseh 24 gastronomskih regij Slovenije in njihovih 430 strokovno izbranih živil, jedi in pijač, ki predstavljajo identiteto ter razpoznavnost gastronomije Slovenije. Živila, jedi in pijače so opisane z zgodbami, recepti in barvnimi fotografijami.

Spregovorili smo tudi z avtorjem dr. Bogatajem, kjer smo se pozanimali kako ocenjuje pomen kolektivnih blagovnih znamk, kot je denimo znamka Okusiti Laško pri promociji in nadaljnjem razvoju gastronomskega turizma v Sloveniji.

Dr. Bogataj je izdatno predstavil tudi izbor jedi in pijač iz občine Laško, ki so vključene v monografijo, in nadvse ponosni smo, da je teh kar devet: Laška medenka, Svatovska pogača, Žemeljna potica, Kolinska ali furežna potica, Postrv na jurkloštrski način, Laški lonec z lečo in koprivami, Laško pivo, Zeliščni liker iz 52 zelišč in Eliksir dolgega življenja. Skoraj vse so nosilke certifikata kakovosti znamke Okusiti Laško. Dr. Bogataj je za našo televizijo izpostavil, katere so po njegovem mnenju ključne prednosti in priložnosti gastronomske zgodbe desitnacije Laško.

Knjižno zbirko, ki je izšla v letu, ko je Slovenija ponosna nosilka naziva Evropska gastronomska regija, je z založniškega vidika predstavila glavna urednica založbe Hart, gospa Maja Jug Hartman, ki je izpostavila, da to obsežno delo ne predstavlja le pomembnega založniškega dejanja z mednarodnim promocijskim značajem, ampak ima velik pomen tudi na področju turizma, vzgoje in izobraževanja ter pomenu prehranske dediščine za sodobno prehrano. Vse štiri knjige so na voljo za nakup v Turistično informacijskem centru v Laškem.

Ponosni smo, da je na zemljevidu gastronomije v zadnjem času posebno mesto pridobila tudi destinacija Laško, kar je v izjavi za našo televizijo poudarila tudi direktorica STIK-a Laško, Tina Belej, ki je krajane in krajanke na koncu povabila, da kolektivnost gastronomske blagovne znamke delimo tudi sami.

Spremljajte nas še naprej, vaša spletna lokalna televizija TV Laško.

(ŠJ)