STIK v zadnjih petih letih

Z marcem je Janja Urankar Berčon sestopila z mesta direktorice STIK-a Laško. Njeno delo bo kot v.d. direktorica prevzela Tina Belej, ki je z njo tesno sodelovala v minulih mandatih. Ko smo se v sklopu nedavno objavljenega intervjuja pogovarjali z Urankar Berčonovo, nam je ta zaupala, da so v njenih 5 letih delovanja v STIK-u za laški turizem naredili veliko, kljub temu pa veliko dela čaka tudi njeno naslednico.

Bistvena stvar, ki jo je izpostavila, se je zgodilo leta 2014. Takrat se je zbralo okrog 40 deležnikov laškega turizma tako iz civilnega kot zasebnega in javnega sektorja, torej vsi tisti, ki imajo nekakšen vpliv na razvoj turizma in same destinacije. Tako je nastala turistična strategija razvoja in promocije turizma do leta 2020.

Dogodki in produkti v Laškem

V zadnjih 5 letih, z Urankar Berčonovo na čelu, je STIK Laško s sodelavci v Laško pripeljal številne dogodke. Med drugim so gostili mednarodni plesni dogodek s plesnim klubom Lukec iz Krškega. Gostili so vse slovenske čebelarje. Organizirali so aktivno preživljanje prostega časa za otroke. STIK pa je v času njenega delovanja postal tudi vse bolj vpet v organizacijo festivala Pivo in cvetje. Dve leti nazaj so namreč začeli z Mavrično deželo, ki je bila zelo dobro sprejeta, v drugo še bolje, kot v prvo.  Evropsko prvenstvo mažoret pa so ne le gostili, temveč tudi soorganizirali. »Poskrbeli smo tudi za namestitev vseh mažoret in ekip, kar ni bila mala malica,« je dodala Janja Urankar Berčon.

STIK je lani prejel nagrado na nacionalni ravni s strani STO – posebno priznanje za inovativno promocijo. (Foto: osebni arhiv Janje Urankar Berčon)

Eden večjih dogodkov je bila tudi lanskoletna kolesarska dirka skozi Laško. »Za tak denar, kot smo ga dobili za takratno promocijo, ne dobiš reklame niti na slovenski televiziji, živi napis pod gradom, pa si je ogledo preko 110 evropskih televizij in preko 13 milijonov gledalcev,« se spominja naša sogovornica. Ta dogodek je sicer še dolgo odmeval, STIK pa je zanj prejeli tudi nagrado na nacionalni ravni s strani STO – posebno priznanje za inovativno promocijo ne samo Laškega, ampak cele Slovenije.

Poleg številnih dogodkov, ki so jih gostili in soorganizirali, so ustvarili tudi nekaj novih turističnih produktov, kot sta Escape room in Unlock Laško. V začetku 2014, pa so začeli še z domačim kotičkom na zgornjem vrtu Savinje, ki se je odlično prijel. »Začeli smo z dvema razstavljavcema. Eno gospo s s kruhom in kruhovimi izdelki, drugo pa z mlekom ter mlečnimi izdelki. Danes imamo 5 do 7 takšnih razstavljavcev. Decembra smo jih imeli kar 9,« se spominja naša sogovornica začetkov.

Navade turistov so se spremenile

STIK Laško je v zadnjih letih pripravil skupek aktivnosti na destinaciji od pomladi do jeseni, sedaj pa pripravljajo še drugi produkt, od zime do pomladi. »Gre za zbrana doživetja različnih ponudnikov, kamor lahko turisti grejo, jih obiščejo in tudi sami kaj doživijo,« je pojasnila naša sogovornica.

V zadnjih letih so na STIK-u sicer zaznali trend, da gostje, ko pridejo v terme, ne iščejo več skupinskih dogodkov. V skupini radi obiščejo le Pivovarno Laško.  Sicer pa jih zanimajo predvsem individualni obiski. V STIK-u so tako pripravili letake in plakate ter jih razobesili po termah. »To v praksi poteka nekako tako, da se nek turist denimo v petek odloči, da bi rad nekaj počel. Na razporedu si ogleda, kaj se tisti dan dogaja, vidi lokacijo, dobi kontakt in se tako lahko sam dogovori za obisk. V termah so nam zaupali, da gostje to možnost dejansko pogosto koristijo,« je pojasnila nekdanja direktorica.

Laško je postalo ena od vodilnih turističnih destinacij

STIK je minulo leto prvič uspešno kandidral tudi na razpisu Ministrstva za gospodarstvo, razvoj in tehnologijo (MGRT), ki so ga razpisali za vodilne turistične destinacije.

Preko omenjenega razpisa so veliko naredili že lani, nekatere aktivnosti pa še tečejo in bodo tekle vse do konca oktobra 2019. Med drugim so ustvarili novo spletno stran in posodobili družabna omrežja, v delu pa je tudi mobilna aplikacija za Laško kot destinacijo, preko katere bodo imetniki obveščeni tudi o dogodkih, ki bodo organizirani v Laškem. Zaposlili so eno osebo preko projekta, oblikovali novo podobo, pridobili bodo tudi kar nekaj foto materiala. »V sklopu projekta pa bomo dobili tudi destinacijski video, ki ga za enkrat še nimamo,« se je pohvalila naša sogovornica.

V sklopu projekta nastaja tudi dva turistična produkta, za katera verjamejo, da bosta butična. En se dotika tematike medu, drug pa tematike piva. Luč sveta naj bi ugledala še pred koncem letošnjega poletja.

Nenazadnje pa je Janja Urankar Berčon izpostavila tudi, da je Laško s STIK-om vstopilo v zeleno shemo slovenskega turizma. S tem bo destinacija dobila nekaj brezplačne promocije, največja prednost projekta pa je, da so skozenj deležniki prisiljeni spremljati razvoj destinacije, se skozi to ocenjevati in ugotoviti, kaj nam je že uspelo izboljšati in kaj nas še čaka.

Novo v.d. direktorico tako čaka še kar nekaj dela, upamo in verjamemo pa, da bo Laško z njo na čelu dobro napredovalo in se še dalje turistično razvijalo. (Maja Horvat)

Sorodni prispevki

Tifernusov dnevnik