Kartice zvestobe – del našega vsakdana

Takšne in drugačne kartice zvestobe so del našega vsakdana. Tudi Laščani jih redno uporabljajo, je pokazala naša anketa. Več kot 88% krajanov občine Laško, ki so odgovarjali na našo anketo, namreč poseduje več različnih kartic zvestobe, več kot 35% vprašanih celo več kot 5.

Daleč največ Laščanov ima Tuševo (88%) in Sparovo (82%) kartico zvestobe, zelo veliko je tudi imetnikov Mercatorjeve kartice zvestobe  (47%). Takoj za temi tremi največjimi trgovskimi verigami, pa že sledijo imetniki Thermanine kartice zvestobe, ki jih je kar več kot 35%.

»Med člani Thermana Cluba je kar nekaj Laščanov,« je povedala tudi Nina Pader Topole, predstavnica za stike z javnostmi v družbi Thermana Laško. »Članstvo v Thermana clubu prinaša številne ugodnosti, zato prebivalce občine Laško, ki še niso člani Thermana Cluba spodbujamo, da se na katerikoli od recepcij vanj včlanijo. Obrazec je na voljo tudi na spletni strani,« je še dodala.

Kartice zvestobe in njihove ugodnosti

Za kartice zvestobe se ljudje zagotovo odločajo predvsem zaradi ugodnosti, ki jih prinašajo. Prav to je najbrž tudi razlog, da je številka članov klubov tako visoka.

V Thermani sicer o številu članov njihovega kluba niso želeli govoriti. V Sparu Slovenija so nam zaupali, da je članov Spar kluba po vsej Sloveniji okrog 750.000, v Tušu pa, da je članov Tuš kluba več kot 800.000.

Vsaka kartica s seboj prinaša drugačne ugodnosti. »Najbolj prepoznavne ugodnosti Tuš kluba so 50% popusti za izbrane izdelke, akcija Mojih 10, lojalnostni programi in sredini senior popusti,« je za TV Laško povedala Anja Marjetič, vodja korportivnega komuniciranja pri podjetju Tuš holding. Imetniki Spar kartice pa, kot nam je zaupala Pika Breskvar, predstavnica za stike z javnostmi iz Spara Slovenija, najpogosteje koristijo 25% popust pri nakupu izdelka po izbiri in popuste na celoten nakup.

Poleg različnih popustov na storitve, ki jih lahko koristijo člani kluba Thermana, pa je Pader Topoletova izpostavila še, da v Thermani za svoje člane večkrat letno pripravijo dogodke, kot so srečanje članov in poseben Vodomčkov party, s katerim naznanijo zaključek šolskih počitnic.

Tudi občani Laškega, ki so sodelovali v naši anketi, so kot ugodnost, ki jo največkrat uporabijo, izpostavili različne popuste za izdelke in storitve.

So kartice res uporabne?

Kljub temu, da članstvo v različnih klubih zvestobe prinaša tudi veliko ugodnosti, pa smo Laščane povprašali, kako uporabne se jim kartice zvestobe dejansko zdijo.

Skoraj polovica vprašanih je zatrdila, da so le-te zelo koristne, saj prinašajo številne popuste in druge ugodnosti. Dobrih 41% vprašanih pa je dejalo, da so kartice le delno uporabne in jih ne bi pogrešali, če jih ne bi imeli. Nekaj malega vprašanih (skoraj 12%) meni, da so bolj navada kot kaj drugega, nihče pa nima prepričanja, da sploh niso uporabne, temveč so zgolj navlaka.

Koliko so v resnici tovrstne kartice in članstva uporabni, pa zgovorno pove tudi podatek, da njihove ugodnosti zelo pogosto koristi kar več kot 41% vprašanih, pogosto in občasno pa po dobrih 29%.

Kaj pa pridobijo podjetja?

Dejstvo je, da z včlanjenjem v klub zvestobe podjetjem posredujemo svoje podatke, ki jih ti lahko uporabijo v promocijske namene. Veliko se je o tem govorilo, ko je prišel ven prenovljeni zakon o varstvu podatkov in smo se vsi s ponovnim podpisom izrecno strinjali, da smo in ostajamo člani tovrstnih klubov. Poleg tega si trgovine na takšen način do neke mere zagotovijo, da se bo kupec vračal k njim. To sicer ni nič nenavadanega, saj gre v teh primerih za odnos dam-daš in tega se moramo tudi zavedati. Vseeno pa smo od podjetij želeli, da nam s svojimi besedami povedo, kaj v resnici pridobijo s tem, da imajo številne člane.

Na to vprašanje smo sicer dobili odgovor zgolj iz Spara. »Kartica nam prinaša predvsem boljše poznavanje naših kupcev in njihovih nakupnih navad, zaradi česar jim lahko bolje prilagodimo ponudbo ali jih denimo razvrščamo glede na lokacijo bivanja ipd.. Ker je naša ponudba v trgovinah zelo široka in raznolika, lahko s tem kakovostnejše poskrbimo za želje naših številnih kupcev,« je pojasnila Breskvarjeva.

Vse kaže, da kartice zvestobe – pa naj bodo v fizični ali elektronski obliki, še kar nekaj časa ne bodo izginile iz obtoka. S tem, ko jih sprejmemo, pa se strinjamo tudi, da podjetja, čigar člani klubov smo, tako ali drugače obdelujejo naše podatke. Če smo to sprejeli, pa le glejmo, da bomo čim večkrat koristili tudi tisto, kar dobimo v zameno. (Maja Horvat)

Sorodni prispevki

Tifernusov dnevnik